Tippo, śmiej się śmiej, ja kupiłem nowe 18tki Savy Intensa HP za 329 sztuka - nowe, z rocznika tego, w którym je kupowałem
Ale to nie temat na opony, tylko zawieszeniowy, także przywołuję do porzadku.
Hehhe, ale sens zlapales :wink: , ja proponuje tak: Naciesz sie przez lato stadem kucy spod swiatel i na prostej, a potem kup sensowny zawias na gwiazdke. Kupisz chlam, bedziesz sie tylko wkurw... i hemoroidow sie nabawisz, a jak uzbierasz kasy i tak go wywalisz
Sluchaj kolegow, bo dobrze ci radza :P
Pytanie do kolegi piramida :
- jakie różnice w prowadzeniu między Eibachem a H&R,
- jak cenowo wychodzą H&R do O2
- na Eibach już z forum wiadomo ok.370mm od nadkola do osi, a jaki wymiar na H&R
- czy Twoje Eibachy podejdą do 1.6 MPI i ile za nie wołasz?( może być na prw )
Jak znajdziesz chwilę to odpisz
Pytanie do kolegi piramida :
- jakie różnice w prowadzeniu między Eibachem a H&R,
- jak cenowo wychodzą H&R do O2
- na Eibach już z forum wiadomo ok.370mm od nadkola do osi, a jaki wymiar na H&R
- czy Twoje Eibachy podejdą do 1.6 MPI i ile za nie wołasz?( może być na prw )
Jak znajdziesz chwilę to odpisz
HR jest sprężyną progresywna czyli male nierówności auto lepiej znosi, eibach jest sprężyną liniowa czyli twardsza od początku ugiecia, przy prędkościach rzedu 180+ lepiej się jeździ na eibachu natomiast podczas normalnej jazdy lepiej na HR.
Na eibachu auto rowno stoi jeżeli sprężyny są odpowiednio dopasowane, do tdi są inne sprężyny niz do benzyny ze względu na to ze tdi jest cięższy z przodu. HR nie rozróżnia tdi vs benzyna stąd przod jest niżej niz tył, tyl na HR stoi podobnie jsk na eibachu natomiast przod jest niżej. Jest jeden plus takiego rozwiązania, jak doladujesz bagaznik gratami to auto stoi równo, na eibachu dupa trochę oklapnie.
Do twojego podejda z tym ze przod moze stac wyżej dlatego moje springi dedykowane sa do tdi gdzie przod jest cięższy
Z tą wysokością nieco niższą przodu względem tyłu przekonałeś mnie do H&R.
Ciekawe jak będzie z PB i LPG?
Jak cenowo wychodzi zakup H&R?
Oprócz samych sprężyn wymieniałeś coś jeszcze?
Przy okazji zmierz swoją wysokość od nadkola do osi koła.
Z tą wysokością nieco niższą przodu względem tyłu przekonałeś mnie do H&R.
Ciekawe jak będzie z PB i LPG?
Jak cenowo wychodzi zakup H&R?
Oprócz samych sprężyn wymieniałeś coś jeszcze?
Przy okazji zmierz swoją wysokość od nadkola do osi koła.
W tdi przód na HR jest niżej ale w PB i butli LPG może być na odwrót ewentualnie na równo :lol:
To ja już zgłupiałem...Dotychczas utrwalana była opinia, że Eibach to najbardziej komfortowe sprężyny z dostępnych a H&R to beton.
Czy ktoś jeszcze może potwierdzić słowa piramidy?
każda sportowa sprężyna z charakterystyką liniową będzie twardsza od sprężyny progresywnej, eibach produkuje sprężyny liniowe, HR ma progresywne ale nie wiem czy liniowe, teraz mam HRy progresywne i są znacznie wygodniejsze od eibacha dlatego że sprężyna progresywna ma nierównomiernie ułożone słoje i przy początkowym ugięciu sprężyny potrzeba mniejszej siły aby sprężyna się poddała gdy przy eibachu i liniowej charakterystyce trzeba użyć równej większej siły.
Reasumując, na HR i dziurach auto przyjemniej się ugina gdzie na eibachu auto było bardziej betonowe, HR ugina się lekko tylko do pewnego momentu bo dalej sprężyna ma ściśnięte zwoje i robi się twardo, eibacha ręką nie ugniesz gdzie na HR juz tak.
Poczytaj w necie o charakterystykach sprężyn to ci to wyjaśni sprawę
andrzej111, Ja obecnie mam zestaw Eibach-a Pro-Kit -30mm + KYB Ultra SR. Najpierw założyłem same Eibachy do ori amorków i zrobiło się sztywniej, ale powiedziałbym, że "sztywność" auta zrobiła się podobna do tego co było w ori OII ( ori OIIFL była dużo bardziej miękka niż ori OII przynajmniej takie miałem odczucia po przesiadce OII ->OIIFL ). Dopiero dołożenie amorków KYB USR dało bardzo odczuwalną zmianę twardości ( szczególnie na delikatnych nierównościach ). Powiedział bym, że w skali odczuwania "twardości" same sprężyny dały 3/10 a amorki 7/10. Co do subiektywnego odczucia osoby "niewiedzącej" o zmianie to żona w ogóle nie zauważyła zmiany sprężyn, zauważyła dopiero dołożenie amorków, ale nie narzeka ( dzieciaki też nie ), że jest jakoś straszliwie twardo...
Komentarz